Filmový klub

 

 

 

 

 

 

Zřizovatelem Filmového klubu Jihlava je Statutární město Jihlava.  Filmová představení probíhají v kině Dukla každé pondělí od 19,30. Kromě toho cca jedenkrát měsíčně uvádíme mimořádná víkendová představení společně s kinem Dukla. Program filmového klubu je rozdělen obvykle do dvou částí – jarního a podzimního cyklu. Na klubová představení mají přístup jak členové klubu, tak i veřejnost. Členem filmového klubu je možné se stát vyplněním přihlášky a zakoupením členského průkazu (60 Kč) v pokladně kina. Členský průkaz vydává Asociace českých filmových klubů a má platnost ve filmových klubech na území ČR, Slovenska a v Polsku. Platnost průkazu je od ledna do prosince běžného roku. Držitel průkazu může využívat slevy nejen ve FK Jihlava, ale i v ostatních filmových klubech a dále na vybraných filmových akciích pořádaných Asociací českých filmových klubů.

Program jarního cyklu 2018: ZDE

Kontakty
e-mail - přihlášky, odhlášky:  fk.jihlava@email.cz
e-mail – informace, připomínky: fk.jihlava@gmail.com

Více info

Cesta na Měsíc, Podivuhodná cesta

Snímek Georgese Mélièse Cesta na Měsíc se stal prvním blockbusterem filmové historie, který byl však následně zapomenut. Roku 1993 byla objevena jedna barevná filmová kopie, která byla považována za ztracenou, a tak se rozjela jedna z nejdůmyslnějších a nejnákladnějších restaurátorských akcí v historii filmu. Podivuhodná cesta doplňuje Mélièsovu Cestu na Měsíc a vytváří tak výjimečný zážitek pro všechny milovníky filmu. Zobrazit více

2D ČT MP
2DČT

17. 12. pondělí

90,00 19:30
Více info

Vlasy

Claude Bukowski (John Savage) má brzy narukovat, a tak si chce poslední dny v civilu v New Yorku užít. Náhodou potkává skupinku hippies a dámu na koni – Sheilu (Beverly D´Angelová), která se mu okamžitě zalíbí. Hippies jej přivedou k drogám a druhý den jeden z party zjistí, kdo je ona dáma na koni. Vetřou se na oslavu, jíž se Sheila účastní, ovšem jejich anarchistické chování vyústí v zatčení a soud. Mají na výběr třicet dnů káznice, nebo zaplatit padesát dolarů. Hippies pochopitelně peníze nemají, ale Claude ano. Stačí pouze na kauci pro jednoho z nich, a tak od soudu odchází šéf hippies Berger (Treat Williams). Ten slibuje, že další peníze přinese. Claude s Bergerem se stanou velkými kamarády a skamarádí se i se Sheilou, jenže za dveřmi je strašák války ve Vietnamu. Číst více Miloš Forman měl se svým spolupracovníkem scenáristou Jeanem-Claudem Carrièrem už od roku 1968 v plánu zfilmovat muzikál Vlasy, který se koncem šedesátých let hrál s ohromným úspěchem na Broadwayi. Bylo ovšem nesmírně obtížné zjistit, kdo k muzikálu vlastní filmová práva. Forman se mnohokrát sešel s lidmi, kteří tvrdili, že je mají, ale vždy se z nich vyklubali podvodníci. Až mu jednoho dne roku 1977 zavolal Lester Persky a řekl, že vlastní práva a navíc má za sebou hollywoodské studio United Artists, které by film rádo vyrobilo. Forman měl podle svých slov po zjištění, že Persky mluví pravdu, nohy jako led. Najednou mu došlo, že má obrovskou šanci natočit skutečný hollywoodský film a že se konečně vymanil z pocitu, že jeho auto má pražskou poznávací značku. Na jednu stranu to bylo povznášející zjištění, na druhou studená sprcha. Uvědomil si totiž, že se za necelou dekádu Amerika zásadně změnila. Dlouhé vlasy už nebyly znakem revolty, nosili je právníci i bankéři a nikdo se nad tím nepozastavoval. Válka ve Vietnamu dávno skončila, hippies byli minulostí, drogy byly pořád zakázané a nikoho ani nenapadlo zpochybňovat, že peníze jsou důležité. Formanovi se navíc od začátku zdálo, že muzikál má velmi řídký příběh, proto si chtěl původně vypomoci nápadem natočit divadlo ve filmu. Vzít myšlenku muzikálu, mladé lidi a jejich protiválečný postoj, ponechat písničky a atmosféru a celé to zabalit do obalu zbrusu nového příběhu. Bylo mu jasné, že musí najmout amerického scenáristu, nejlépe někoho, jehož osobnost se utvářela právě v šedesátých letech a kdo je obrazně řečeno měl pod kůží. Persky sepsal dlouhý seznam mladých autorů. Forman se s mladými scenáristy scházel a poslouchal jejich nápady. Autoři přicházeli na schůzku s režisérem nepřipravení, báli se sdělovat své nápady, aby jim je ten muž s podivným východoevropským přízvukem nesebral, a hlásali jedno plakátové heslo o nesmyslnosti války a morálnosti protestu za druhým. Až se objevil malý snědý mladík jménem Michael Weller a Forman se ho zeptal, zda o tom muzikálu přemýšlel. Weller odpověděl kladně, pak se podíval režisérovi zpříma do očí a pronesl: ,,Pane Formane, abych se přiznal, vím hovno, jak na to.“ A Forman odpověděl: ,,Říkej mi Miloši, já vím stejný hovno jako ty.“ A za urputných hádek spolu napsali scénář. Na casting Vlasů přišla spousta zájemců, například v té době naprosto neznámá dívka a pozdější popová diva Madonna, která se Formanovi bohužel ztratila v davu, anebo dnes respektovaná charakterní herečka Kathy Batesová, představitelka Misery ze slavného hororu podle Stephena Kinga. Forman později hořce litoval, že nerozpoznal její talent. Forman si pozval štáb a herce, a jelikož mu bylo jasné, že málokdo umí číst scénář tak, jak ho chce natočit, film všem předehrával. Nejprve producentům a pak i hercům. Na pozici hlavního kameramana se podařilo angažovat Miroslava Ondříčka. Ten byl sice po příjezdu do Ameriky hodně nervózní, ale po první projekci denních prací bylo producentům jasné, že kameraman je to jedinečný. Forman mu hned vysekl poklonu: ,,Tak si myslím, chlapečku, žes to nezapomněl.“ Na natáčení se stalo i několik velkých průšvihů. Jeden z nich vznikl kvůli nápadu švenkra, aby Ondříček umístil kameru pod letadlo, které se mělo zvednout až těsně před nimi. Ondříček nesouhlasil, kamerovou posádku přesunul do bezpečné vzdálenosti a kameru spustil na dálkové ovládání. Letadlo při rolování nabíralo rychlost a najednou se ozvala rána jako z děla a kamera byla na cucky. Změnil se vítr a pilot včas nezareagoval. Při pomyšlení, co všechno se mohlo stát, Ondříček zbledl jako křída a z natáčení ho odvezli rovnou do nemocnice se srdeční příhodou. Obrovskou davovou scénu demonstrace producenti inzerovali v novinách měsíc předem s tím, aby na natáčení dorazil každý, kdo má dlouhé vlasy a doma oblečení odpovídající květinovému hnutí. Nakonec dorazila spousta rockových kapel a hippies, kteří vytvořili neopakovatelnou atmosféru. Když Forman potřeboval vojáky, zavolal americkému ministrovi obrany a požádal ho o pomoc. Ministr se ale zdráhal, tak na něj Forman spustil, že je americký občan, platí daně a tím přispívá na armádu, takže si myslí, že si do záběru armádu zaslouží. Dostal celý pluk. Forman nikdy neměl příliš v lásce filmy o hudebních skladatelích, ještě méně muzikály. Přechod mezi dialogovou scénou a následným chvilkovým zatemněním mysli, kdy někdo odhodí zábrany a začne zpívat, ho přiváděl jemně řečeno do rozpaků. A popravdě, kterého diváka ne. Jenže zatímco autoři muzikálů vědí, že s realističností daleko nedojdou, Forman ji vyžadoval. A bohužel si na ní vylámal zuby. Látka tolik úspěšná na jevišti na plátně nefungovala, jak očekával. Pro diváky byly Vlasy v době premiéry zastaralé a obecenstvo nelákaly. Forman navíc porušil základní pravidla hollywoodského muzikálu, protože proti zvyklostem neobsadil do filmu žádnou hereckou hvězdu, na kterých muzikály tradičně stály. Film se nesetkal s kladným přijetím diváků a kritici mu vyčítali nepochopení typického hollywoodského žánru. Vlasy se možná netrefily do nálady publika v roce 1979, to ale neznamená, že je to špatný film. Naopak. Z pohledu dnešního diváka jsou Vlasy mnohem zajímavější podívaná než v době svého vzniku. Navíc se film společně se snímkem Bezstarostná jízda na filmových fakultách ukazuje jako mistrovská ukázka filmového střihu. Z technického hlediska je film velmi zajímavý i proto, že se natáčel v tehdy revolučním systému Dolby Stereo. V Československu měl premiéru až v roce 1989. Zobrazit více

2D ČT 12
2DČT

7. 1. pondělí

70,00 19:30
Více info

Rok opice

Nejdůležitějšími protagonisty Blaževského satirické, lehce politické komedie jsou Tsobe - řadový zaměstnanec ZOO hlavního města Makedonie a nadmíru inteligentní šimpanz Koko. Připustíme-li, že mezi člověkem a zvířetem může vzniknout přátelství, tak přesně tímto slovem se dá pojmenovat jejich vztah. Poté, co kvůli všeobecné ekonomické krizi dostane Tsobe výpověď, vyvstává otázka, co bude s Kokem. Ten totiž nedokáže bez Tsobeho čtení na dobrou noc sám ani usnout a stává se těžko zvladatelným. Když se Kokovi podaří utéct, dostane Tsobe šanci získat svou milovanou práci zpět. Stačí, aby Koka přivedl zpět do ZOO. Tuto misi mu ale komplikuje fakt, že se mezitím v očích veřejnosti z Koka stává symbol svobody a odporu proti vládnoucímu establishmentu. Aby toho nebylo málo, rozhoří se spor o Koka mezi makedonským a albánským etnikem. Rok opice je osvěžující koktejl umíchaný ve žhavém balkánském kotli. Zobrazit více

2D ČT 12
2DČT

14. 1. pondělí

90,00 19:30
Více info

Kibera: Příběh slumu

Kibera: Příběh slumu vypráví o lidech z největšího afrického slumu, kteří se navzdory drsným podmínkám rozhodli proměnit nelítostné prostředí v lepší místo pro život. Podaří se jim ustát napětí a násilí spojené s prezidentskými volbami? Kibera je jeden z největších slumů v Africe. Nachází se v Nairobi, hlavním městě Keni. Jedná se o neformální osídlení, kde chybí státem zprostředkovávané služby, jako je tekoucí pitná voda, nebo kanalizace. Na fungující zdravotnictví, školství, nebo policii, se místní nemohou spolehnout. To ovšem neznamená, že všichni obyvatelé Kibery jsou odsouzeni k životu v neštěstí. Zobrazit více

2D ČV 12
2DČV

21. 1. pondělí

90,00 19:30
Více info

The Rocky Horror Picture Show

Mladí snoubenci Brad a Janet uvíznou za bouřlivé noci před závorou označující konec cesty. Vzpomenou si, že cestou viděli starobylý hrad a rozhodnou se tam hledat pomoc. Když dorazí, uvítá je muž s bledou tváří, prořídlou kšticí a temně rudými kruhy pod očima a požádá je, aby vešli. Tak se mladá dvojice ocitne na dekadentním večírku pána domu – Dr. Franka-N-Furtera, transvestity z transsexuální Transylvánie a zjevně nepříliš příčetného vědce. Ten jim představí svůj nejnovější výtvor, urostlého blondýna Rockyho, kterého si stvořil pro své potěšení. Začíná noc plná vášní, kdy si nikdo nemůže být ničím jistý, zejména pak svým pohlavím a sexuální orientací. Číst více Právě skončila svatba a družička se svědkem – mladí milenci Brad (Barry Bostwick) a Janet (Susan Sarandonová) – se pod dojmem obřadu rozhodnou svůj vztah završit, resp. viditelně nervózní Brad vyzná své milé lásku a s písní na rtech ji požádá o ruku. A vydají se na výlet, aby tenhle velký okamžik oslavili. Zastaví je však osud v podobě prázdné pneumatiky a dvojice se vydá hledat pomoc na hradě, který cestou míjeli. Uvítá je podivný muž a požádá je, aby vstoupili. Večírek právě začíná. V hale tančí skupinka bizarně oblečených lidí a všichni čekají na příchod hradního pána – Dr. Franka-N-Furtera (Tim Curry), transvestity z transsexuální Transylvánie. Ten se představí pěveckým číslem a pak je pozve na exkurzi do hradní laboratoře. Právě totiž vyvíjí novou umělou bytost Rockyho, vysokého svalnatého blonďáka, kterého si připravil k ukojení svých vášní. Dr. Frank-N- Furter je na svůj výtvor náležitě pyšný a začne popisovat, co všechno s blonďákem dokáže za sedm dní. Začíná noc plná vášní, kdy si nikdo nemůže být ničím jistý… O FILMU Britský činoherní a muzikálový herec Richard O´Brien oslavil třicáté narozeniny, oženil se, na účtu měl dost peněz na to, aby mohl riskovat a vydat se na volnou nohu. V roce 1972 začal sepisovat autorský muzikál, ve kterém se vyznával z lásky k béčkovým hororům a sci-fi. Původně se jeho dílko jmenovalo They Came From Denton High a po půl roce jej představil producentovi Michaelu Whiteovi. Tomu se koncept hry zamlouval a seznámil O´Briena se svými známými – hercem Timem Currym a režisérem Jimem Sharmanem. Pro O´Briena to nebylo úplně nové setkání, protože Sharmana jako divadelního režiséra znal – účinkoval totiž v jeho jevištní adaptaci muzikálu Jesus Christ Superstar – a s Timem Currym hrál v muzikálu Vlasy. Při prvním jevištním nastudování vzal název za své a na svět přišel muzikál s mnohem výstižnějším a údernějším názvem The Rocky Horror Show. Premiéra se odehrála 19. června 1973 v komorním divadle Royal Court a po řadě vyprodaných představeních se muzikál směle stěhoval na mnohem větší londýnská jeviště. V roce 1974 jedno z londýnských představení navštívil americký producent Lou Adler, který pak pozval Whitea na skleničku a nabídl mu přesunutí produkce do Los Angeles, kde vlastnil klub Roxy. Představení zafungovalo i u amerických diváků a Adler pozval na jeden z večerů Gordona Stulberga, prezidenta hollywoodského studia 20th Century Fox. Americké studio Fox na snímek uvolnilo částku 1,3 milionu dolarů a souhlasilo s natáčením ve Velké Británii, kde sice nemělo nad snímkem přímou kontrolu, zato angažmá britského štábu podstatně snižovalo náklady už tak nízkorozpočtového snímku. Muzikálový soubor se na osm týdnů přesunul do Bray Studios v Berkshiru a na nedaleký zámek Oakley Court, který často využívala kultovní britská společnost Hammer, proslavená komerčně úspěšnými a zároveň lacině natočenými horory. Jako kameramana produkce angažovala mladého a zapáleného Petera Suschitzkyho, syna úspěšného britského kameramana, který už v devatenácti začínal jako klapka a od dvaadvaceti dělal švenkra. Dnes se řadí mezi nejuznávanější kameramany. Ostatně od konce 80. let je dvorním kameramanem Davida Cronenberga, natočil nejlépe hodnocenou epizodu Star Wars (Impérium vrací úder, 1980) a snímal i potrhlou poctu béčkovým komiksům Mars útočí! (1990) Tima Burtona. Natáčení se obešlo bez vážnějších obtíží a hned po jeho skončení se producenti divadelní společnosti rozhodli celý ansámbl neposlat zpět do Los Angeles, ale přesunout představení na newyorskou Broadway. To se ukázalo jako hodně špatný a drahý nápad. Představení tam naprosto propadlo a podle slov divadelního kritika New York Times Clivea Barnese, který viděl představení jak v Londýně, tak v New Yorku, inscenaci uškodila výpravnější scéna a zejména profesionalita zkušených herců, kteří vypilováním hereckých partů zbavili muzikál jeho největší přednosti – živelnosti, kabaretní lehkosti a zejména vtažení publika do děje. Film byl uvedený do amerických kin ve standardní distribuci, ale u diváků neměl úspěch. Velká studia si však zadávají průzkumy trhu a Tim Deegan z marketingového oddělení si všiml, že se formují celé skupiny lidí, které o filmu mluví velmi nadšeně. Přesvědčil proto šéfa studia, aby film zkusili kinařům nabídnout znovu. Ani při opakovaném nasazení ovšem čísla nebyla příliš příznivá – s jedinou výjimkou, a to bylo Los Angeles. Deegan s výkonným producentem Lou Adlerem několik představení navštívili a zjistili, že na filmy chodí stále stejní lidé a při projekci si hlasitě zpívají chytlavé písničky z filmu podobně jako doma u televize. Deegan dostal spásný nápad. Zavolal svému známému Billu Quinleymu, který pracoval v řetězci newyorských kin, a ten zařídil obnovenou premiéru The Rocky Horror Picture Show na 1. dubna 1976 v kině Waverly Theater v Greenwich Village. A nakonec z toho nebyl apríl. Jen v programu tohoto kina se muzikál udržel mezi lety 1976–1978 celkem 95 týdnů. Studio Fox nabídlo na podobná půlnoční představní na 200 kopií a film se díky tomu stal fenoménem. Ještě počátkem 80. let studio vykazovalo z těchto repríz roční tržby minimálně 5 000 000 dolarů. Tyto půlnoční projekce měly charakter večírku spojeného s kostýmy z filmu, bujarým veselím a neopakovatelnou atmosférou. Ostatně právě jedna z takových projekcí se stala i předobrazem působivé epizody populárního kriminálního seriálu Odložené případy, kdy se řešila vražda na podobné večírkové filmové projekci. The Rocky Horror Picture Show patří mezi ty filmy 70. let, které podle amerických filmových vědců prostřednictvím evropských monster a postav z hororů parodují americkou měšťáckou společnost (dále např. Andy Warhol´s Dracula, 1974, Love at First Bite/Láska na první kousnutí, 1979 a zejména Mladý Frankenstein/Young Frankenstein, 1974). The Rocky Horror Picture Show jde ovšem v parodii zdaleka nejdál, a to především díky postavě svalovce Rockyho. Reaguje jím na v té době časté zobrazování homosexuálů jako uctívačů ďábla, vrahů, vyznavačů sadomasochistických praktik nebo jako jedinců se slabostí pro incestní poměr. Je však třeba jedním dechem dodat, že ne všichni kritici a diváci tuto parodii pochopili a v konzervativních periodikách se o filmu dočtete jako o filmu pro zvrhlé publikum. Zobrazit více

2D ČT 15
2DČT

28. 1. pondělí

70,00 19:30
Více info

Špína

Špína je film o dospívání citlivé, sedmnáctileté Leny (Dominika Morávková). Prožívá svou první lásku a touží po svobodě a dobrodružství. Její magický svět se ale v jediné chvíli rozpadne na kusy, když ji znásilní učitel matematiky Robo (Róbert Jakab), doposud sympatický muž, kterého platonicky milují všechny spolužačky. Místo toho, aby se Lena s traumatickým zážitkem někomu svěřila, rozhodne se mlčet, a to dokonce i před svou nejlepší kamarádkou Rózou (Anna Rakovská). Pocity viny, hanby a strachu, že jí nikdo neuvěří ji doženou až k pokusu o sebevraždu, což všechny vyděsí a Lena se ocitne na psychiatrické klinice. Tam postupně zjišťuje, že není jediná, komu se něco podobného přihodilo. Po propuštění z nemocnice se Lena rozhodne přestat mlčet a a začne jednat. Dostaví se hněv, který už neobrací proti sobě. Nechce být dál obětí, ale zároveň si uvědomuje, že už je pozdě na spravedlivé potrestání viníka. Aby se opravdu osvobodila, potřebuje se s Robem střetnout a donutit ho, aby se ke svému činu přiznal. Zobrazit více

2D SV 15
2DSV

11. 2. pondělí

70,00 19:30
Více info

Koudelka fotografuje Svatou zemi

„Když spatřím nějaké místo a pochopím, že na mě tam čeká snímek, vrátím se tam tolikrát, než ho dostanu,“ říká světoznámý český fotograf Josef Koudelka. Tichý a soustředěný portrét umělce, který proslul záběry z invaze vojsk Varšavské smlouvy v Praze v roce 1968, natočil jeho asistent, mladý izraelský fotograf Gilad Baram. Sledoval proces Koudelkovy tvorby po dobu pěti let, během nichž se český fotograf opakovaně vracel do Izraele, aby tu zachytil krajinu a stavbu zdi mezi Izraelem a Palestinou. Snímek konfrontuje proces tvorby s výslednými verzemi a jeho ambicí je přinést odpověď na otázku, jak vzniká dobrá fotografie. Zobrazit více

2D ČV 12
2DČV

18. 2. pondělí

80,00 19:30
Více info

Ivan

Poté, co mladá Mara porodí syna Ivana, začne její nejhorší noční můra. Ivanův otec – vlivný podnikatel je obviněn z ekonomických zločinů a je na útěku před policií i před svými partnery. Tajně se spojí s Marou a přesvědčí ji, aby spolu všichni tři utekli do Itálie. Jeho partneři jej ale nehodlají nechat naživu, protože by mohl dokázat svou nevinu. Když je na čerpací stanici dostihnou, mají uprchlíci jedinou možnost, jak se zachránit – musí nechat Ivana v autě a utéct. Mara je postavena před kruté rozhodnutí – má kvůli muži, kterého miluje, opustit své dítě? Zobrazit více

2D ČT 12
2DČT

25. 2. pondělí

90,00 19:30
Více info

Kasíno

Odvrácená strana lidské povahy je dominantním tématem tvorby Martina Scorseseho: platí to i o jeho posledním díle z prostředí Las Vegas Casino, jež v mnohém navazuje na úspěšné Scorseseho drama MAFIÁNI. V dlouhé, takřka dokumentárně pojaté expozici popisuje tvůrce do nejmenších detailů chod exklusivního kasina a způsob jeho napojení na mafii (s vydatnou pomocí vnitřních hlasů hlavních postav, užitých jako komentář). V zaběhané mašinérii vztahů, orientované na legální i nelegální vydělávání peněz, se v rozmezí deseti let odehrává příběh trojice zúčastněných osob: Sam "Ace" Rothstein (Robert De Niro) je bývalý hazardní hráč, dosazený mafiánským gangem do Las Vegas na vedoucí místo velkého kasina, které se jeho přičiněním stane minořádně úspěšným. Rothsteinovu osobní bezpečnost zajišťuje jeho nejlepší přítel, brutální gangster Nicky Santoro (Joe Pesci). Osudový zvrat do Samova života přinese profesionální podvodnice Ginger McKennaová, do níž se Rothstein zamiluje a jíž bezmezně věří. Město, obklopené ze všech stran pouští, je pro Scorseseho prostorem ze zvláštní působivostí, místem, kde platí odlišná pravidla a kde může organizovaný zločin dospět k naprosté dokonalosti. Snímek CASINO je velice podrobnou studií situace, kdy mafie bez problémů dosáhla všech svých cílů, ale místo trvalého fungování se ze své vlastní podstaty začíná hroutit. Podkladem pro film byla, podobně jako u MAFIÁNŮ, kniha Nicholase Pileggiho. I CASINO vzniklo podle skutečných událostí (změněna byla jména postav a příběh je soustředěn do smyšleného podniku s názvem Tangiers). Autenticitu snímku podtrhl režisér natáčením v reálném prostředí, s řadou známých osobností Las Vegas. Sharon Stone byla za svou roli nominovaná na Oscara.(oficiální text distributora) Zobrazit více

BD ČD 12
BDČD

4. 3. pondělí

80,00 19:30
Více info

Teheránská tabu

Tři mladé ženy a jeden muž mají podobné touhy jako jejich vrstevníci jinde na světě. Žijí ale v Teheránu, kde platí úplně jiná pravidla. Rockové koncerty v klubech, nemanželský sex, alkohol i drogy místní zákony zakazují a vytlačují do podzemí. Kdo má peníze a moc, pravidlům se snadno vzepře. Ostatním, kteří chtějí žít mimo úzce vymezené mantinely, hrozí tvrdé tresty. Při cestě za štěstím a svobodou tak hrdinové filmu musí bořit tabu a riskovat. Snímek je celovečerním debutem německého režiséra íránského původu Aliho Soozandeha. Natáčet přímo v Íránu nepřicházelo v úvahu, film proto vykresluje atmosféru teheránských ulic unikátní animační metodu rotoskopie. Zobrazit více

2D ČT 18
2DČT

11. 3. pondělí

80,00 19:30
Více info

V Mosulu

Blízkovýchodní reportérka a dokumentaristka Jana Andert se na podzim roku 2017 vydala do Mosulu okupovaného bojovníky Islámského státu. Na vlastní pěst, bez podpory zahraničních médií, pro které obvykle pracuje. S elitní jednotkou irácké armády Golden Division osm měsíců riskovala život v prvních liniích bitvy. Za tu dobu uvykla střelbě a výbuchům raket, zažila exploze sebevražedných atentátníků i aut napěchovaných výbušninami a byla po boku rodinám truchlícím za své zemřelé, ať už to byli muži, ženy, či děti. Šoková terapie reportáží z válečné fronty. Nebojácné svědectví o městu v ruinách, které jedna z největších katastrof dnešní doby obrala o duši. Zobrazit více

2D ČT 12
2DČT

18. 3. pondělí

80,00 19:30
Více info

Šíleně šťastná

Beatrice je upovídaná bájivá lhářka a samozvaná miliardářka, která ráda věří tomu, že se zná se všemi důležitými lidmi. Donatella je oproti tomu potetovaná zamlklá introvertka, která v sobě skrývá tíživé tajemství. Obě ženy jsou pacientkami v moderní, ale střežené psychiatrické klinice a postupně se mezi nimi vyvine silné přátelství. Společně pak z léčebny utečou a snaží se ve světě venku během své bláznivé cesty najít štěstí, které obě ztratily... Zobrazit více

2D ČT 12
2DČT

25. 3. pondělí

70,00 19:30
Více info

Ex Machina

Dva muži a dívka tvoří součást velmi neobvyklého vztahového trojúhelníku, který se vytvořil v laboratorním komplexu skrytém v srdci aljašské divočiny. Bizarnost jejich soužití podtrhává fakt, že ta dívka je robot. Alex Garland, autor slavného románu Pláž a scenárista sci-fi Sunshine, natočil atmosférický sci-fi thriller z blízké budoucnosti, v němž názorně předvádí, jak to dopadá, když si lidé hrají na Boha. Caleb (Domhnall Gleeson) měl neuvěřitelnou kliku. Ve firemní soutěži vyhrál hlavní cenu, týdenní pobyt na horské chatě svého zaměstnavatele, geniálního vědce Nathana (Oscar Isaac). V okamžiku kdy uprostřed pustiny vyskočí z vrtulníku, který ho na místo dopravil, dojde mu, že na tenhle týden jen tak nezapomene. Jenže ani nejbujnější fantazie by ho nedokázala připravit na to, co ho čeká v supermoderní stavbě připomínající protiatomový bunkr. Prvotní ostych zažene Nathanův přátelský přístup. Pak se však seznámí s Avou (Alicia Vickander). U přátelské dívky s krásnou tváří jen dráty vedoucí jejím průsvitným tělem prozrazují, že je ve skutečnosti unikátním technologickým experimentem. Jeho součástí se právě stal i Caleb. Jeho úkolem je prostá interakce s Avou, kterou Nathan pečlivě pozoruje a zaznamenává a testuje tak možnosti umělé inteligence. Dokáže být Ava natolik „lidská“, že Caleb zapomene, že komunikuje s robotem? Dokáže v něm probudit nějaké city? Calebovi se však role pokusného morčete začne čím dál víc zajídat, zvlášť když s Avinou pomocí zjistí, že Nathan mu o svém výzkumu neřekl zdaleka všechno. „Vždycky jsem měl rád filmy, které jsou zároveň divácké a chytré. Jestli existuje film, který tyhle dvě složky perfektně vyvažuje, je to právě Ex Machina,“ říká producent Andrew Macdonald, podle něhož film funguje ve dvou základních rovinách. „První rovinou je klasický psychologický thriller a tu druhou tvoří zkoumání těch nejzákladnějších lidských témat.“ A režisér Alex Garland lakonicky dodává: „Je to film o třech bytostech s výjimečnými mozky, které používají primárně proti sobě,“ Zobrazit více

2D ČT 15
2DČT

1. 4. pondělí

80,00 19:30
Více info

Záhada Silver Lake

Po znamenitém meta-hororu Neutečeš se osobitý režisér David Robert Mitchell vydal na halucinogenní výlet po Los Angeles: jeho meandrující neo-noir Záhada Silver Lake se točí kolem třiatřicetiletého Sama, který se po zmizení své mysteriózní sousedky Sarah pouští do surreálného pátrání, aby dekódoval tajemství, skandály a konspirace ukrývající se v hlubinách Města andělů. Hypnotický a zábavný thriller bezmála lynchovského ražení je poháněn stejně tak ústřední obsedantní figurou, jako vytříbeným soundtrackem a nesčetnými popkulturními referencemi, jež dohromady skládají jakousi tajnou historii L.A. Dějové serpentiny, bizarní zvraty a paranoidní labyrint odkazů jsou páteří filmu, který je zároveň subverzivní hříčkou tematizující fenomén tzv. male gazingu i netradiční poctou éře klasického Hollywoodu. After his brilliant supernatural horror film It Follows, the American director David Robert Mitchell set out on a hallucinogenic trip around Los Angeles: the meandering modern noir comedy drama Under the Silver Lake centres on the 33-year-old Sam, who embarks on a quest to find Sarah, his mysterious neighbour, after she goes missing. As he combs through L.A. searching for any kind of clue, he stumbles upon secrets, scandals and sinister conspiracies, lurking in the depths of the City of Angels. A hypnotic and funny thriller of an almost Lynchean stripe is driven by the obsessive protagonist, as well as an exquisite soundtrack, action twists and numerous references to pop culture, which together make up a secret history of L.A. The film is also a subversive plaything paying an unconventional tribute to the Hollywood heyday. Zobrazit více

2D ČT 12
2DČT

8. 4. pondělí

90,00 19:30
Více info

Bratři Lumièrové

V roce 1895 představili bratři Lumièrovi svůj vynález – kinematograf, který odstartoval filmovou éru. Stáli také u zrodu filmařského umění: režie, jízda, filmové triky, remake… Výjimečný snímek Bratři Lumiérové není tradičním filmovým dílem. Filmoví historici Thierry Frémaux a Bertrand Tavernier vybrali a seřadili 108 krátkých snímků, které vytvořili před více než sto dvaceti lety bratři Louis a Auguste Lumièrové, vynálezci kinematografie. 50 vteřin dlouhé filmy jsou precizně zrestaurované pro digitální projekci a nabízejí mimořádně hodnotné svědectví o kulturním a technologickém rozvoji na přelomu 19. a 20. století. Zobrazit více

2D ČT 12
2DČT

15. 4. pondělí

90,00 19:30
Více info

Ztratili jsme Stalina

V noci 2. března 1953 umírá muž. Tím mužem je Josef Stalin – diktátor, tyran, řezník, generální tajemník SSSR. Komedie Ztratili jsme Stalina je především satirou o dnech, během nichž probíhá pohřeb tohoto „otce národa“. O dnech, které ironicky zvýraznily všechny podoby šílenství, zkaženosti a nelidskosti totalitarismu. O dnech, v nichž se projevují charaktery všech Stalinových pohrobků, kteří teď mezi sebou bojují o veškerou moc, která do této chvíle patřila jen a pouze brutálnímu Stalinovi. A to vše je založeno na skutečných událostech. Zobrazit více

2D ČT
2DČT

22. 4. pondělí

80,00 19:30
Více info

Jack staví dům

Ve filmu Jack staví dům sériový vrah Jack rekapituluje cestou do pekla pět epizod své temné kariéry. Jednotlivé povídky jsou vyprávěny s pro režiséra typickým sarkasmem a inteligencí, které doplňuje velká porce černého humoru. Pro sériového vraha Jacka je každé zabití uměleckým dílem. Své temné mistrovství se snaží během let vybrousit k dokonalosti. I přes jeho vysokou inteligenci se policie pomalu přibližuje, zatímco Jack víc a víc riskuje na cestě k dokonalé vraždě. Ponurý, chytrý i groteskně humorný snímek nás zavádí do USA 70. let. Kontroverzní génius Lars von Trier jej poprvé představil na festivalu v Cannes. Zobrazit více

2D ČT 18
2DČT

29. 4. pondělí

80,00 19:30
Více info

Na Chesilské pláži

Komorní drama na motivy světového bestselleru Iana McEwana. Na Chesilské pláži vypráví příběh Edwarda a Florence, páru milujícímu se i navzdory svým odlišným původům. Niterný portrét jejich líbánek v roce 1962 plný naděje a snů o společné budoucnosti. Příběh s velkou citlivostí zachycuje, jak rozhodnutí, která společně udělali toho léta, měla obrovský vliv na zbytek jejich života. Film na motivy stejnojmenného vrcholného literárního díla Iana McEwana. Zpráva o síle a nezničitelnosti lásky. Zobrazit více

2D ČT 15
2DČT

6. 5. pondělí

70,00 19:30
Více info

Jackie

Když je JFK zvolen prezidentem USA, stává se Jackie Kennedy (Natalie Portman) jednou z nejmladších prvních dam v historii. Pro její vřelost, eleganci a vybraný vkus ji brzy obdivují miliony lidí po celém světě. Pak přichází okamžik, který všechno změní. Jackie se vyrovnává s osobní ztrátou, jako milovaná matka a první dáma však musí zůstat oporou dětem i celému národu. Filmový portrét jedné z nejikoničtějších žen 20. století je příběhem hrdosti, lásky a noblesy, fascinujícím nahlédnutím do zákulisí Bílého domu i zachycením dnů, které změnily běh dějin. Zobrazit více

2D ČT 12
2DČT

13. 5. pondělí

100,00 19:30
Více info

Strnadovi

Během 35 let společného soužití jednoho páru se odehraje mnohé: od chvil absolutního porozumění až po dramatické propady. Po většinu času však partneři řeší všem dobře známé běžné starosti a radosti spojené s výchovou dětí, chodem domácnosti nebo třeba podnikáním. A přesně takový život žijí i majitelé prodejny s nábytkem Ivana a Václav Strnadovi, které režisérka Helena Třeštíková v rámci projektu Manželské etudy sleduje se svou kamerou už od roku 1980. Její nový celovečerní dokumentární film o Strnadových na televizní filmy tohoto cyklu navazuje, především ale ukazuje další překvapivé zvraty, které život manželů a jejich dětí přinesl. Zobrazit více

2D ČV MP
2DČV

20. 5. pondělí

80,00 19:25
Více info

Podraz

Robert Redford a Paul Newman v legendární filmu o jednom geniálním dostihovém podrazu. Film je příběhem o přátelství dvou roztomilých podvodníků. Johny, malý šikovný podvodník a jeho kumpán Luther omylem okradou poslíčka, který pracuje pro jednoho z největších a nejuznávanějších gangsterů - Lonnegana. Lonneganovi lidé však na odplatu Luthera zabijí a Johny s Henrym si naplánují ještě rafinovanější přepadení, aby Lonnegana úplně zlikvidovali. Zobrazit více

BD ČT 12
BDČT

27. 5. pondělí

80,00 19:30

Kalendář akcí

prosinec
26 27 28 29 30 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 1 2 3 4 5 6

Najeďte myší nad kalendář a zobrazí se vám akce. Kliknutím na událost zobrazíte podrobnosti.

Najděte svoji akci

Pro lepší přizpůsobení obsahu pro Vás, bezpečnosti, měření statistik návštěvnosti a lepší zpětné vazbě tento web používá cookies. Klikáním a navigováním po stránce souhlasíte s tím, že sbíráme o Vás anonymní informace přes cookies. Více informací o používání cookies na naší stránce najdete zde.